Conan Kara Kıyıların Kraliçesi

Daha önce burada bu hikayenin başka bir versiyonunu paylaşmıştım. Dramatik bir hikaye olunca Conan macerası çizmek ve yayınlamak isteyenlerin ilk el attığı hikaye Robert Erwin Howard'ın bu hikayesi oluyor. Conan okuyanlar bilir: Conan'ın hayatında Belit'in yeri ayrıdır. Hatta kraliçe yaptığı ve çocuklarının anası Zenobia (Zeynep?)'dan bile.

Howard'ın bir kere bile aslında barbar sıfatı takmadığı, ona sonradan takılan bu sıfattan da çok rahatsız gibi görünmeyen maceracı ve tehlikeye aldırmaz karakteriyle Conan'ın bu macerasını bence en iyi ve siyah beyaz olarak John Buscema çizmiştir. Gerçi Barbar Conan serisinde bu  macerasnın sayıları renkli yayınlanmıştır ama Marvel'in o serideki renklerine siz renk der misiniz ben bilmem ama o sayıları ben aslı siyah beyaz çizilmiş çizgiromanlar olarak görüyorum. Bir yerlerden bulup o sayıları da okumanızı salık veririm. Tabii o maceralar bir sürü yan macera ile desteklenmiş ama mukadder kötü son o maceralarda da değişmemişti. Bu kadar sürprizbozan yeter

Biraz tarzından bahsedeyim: Çizgileri alışıldık conan çizgilerinde değil, başka bir tarzı var. Renklendirmesini ise beğendim. Rahat takip edilir bir tarzı ve sürükleyici bir üslubu olduğunu söyleyebilirim. Conan'ı seviyor ve kütüphanenizde yer almasını istiyorsanız aşağıda!

Yorumlar

Popüler Yayınlar