Doktor Savage Ateş Çemberi

Doktor Savage çizgiromanını çizgilerini beğendiğim için fark ettiğimden hemen hemen eminim. Zira bazı sayılarını efsanevi Conan çizeri büyük usta John Buscema çizmişti. Onun hareketli, bir başasında asla göremeyeceğimiz açılardan çizilmiş dinamik beden hareketleri nerede görülürse tanınacak derecede ona özgüdür. Aynı dinamik çizim Jack Kirby'nin çizimlerinde de görsek bile, Kirby'nin çizimlerinin anatomik doğruluğu ve estetiği her zaman, bana göre elbette, John Buscema'nın tarzının yanı da biraz eksik kalmıştır. Bu konuya Doktor Savage'ın neden dikkatimi çektiği konusundan geldiğimizin farkındayım. Bir de konusu elbette ilgimi çekti. Biraz Indiana Jones benzeri olması, benim de arkeoloğumuzun maceralarını beğeniyor olmam beni Doktor Savage çizgiromanına daha da yaklaştırdı ve içimde bir kaç macerasını çevirmek isteği uyandırdı. Aslında gönül eski sayılarından da örnek bir çeviri yapmak isterdi ama o eski sayıların hem günümüz okurunun şimdiki beklentilerine karşılık vermemesi hem de benim o sayıların diline karşı biraz uzak olmam dolayısı ile eski sayılardan örnek çeviri, en azından şimdilik rafa kalktı. Şimdiki okurların siyah beyaz bir çizgromandan zevk alacaklarını pek zannetmiyorum. Bana göre siyah beyaz olanların ayrı bir güzelliği olsa bile şimdiki okur profilinin beklentisi renkli çizgi roman okumak üzere olduğunun ben bile farkındayım. Tek üzüntüm şimdiki renkli olanların estetiği eski olanlardan geri oluşu. Ama alışan için sorun olmuyor. Doktor Savage günümüzün servet açısından Batman ve Demir dam Tony Stark'ını ve giyimi ile de Indiana Jones'unu hatırlatıyor. parasının kaynağını kayıp bir vadideki altınlara borçlu olduğunu dolaylı olarak yayınlayacağım ikinci macerasa öğrendiğimiz doktorun aynı zamanda Tony Stark gibi yeni icatlar konusunda da başarılı olduğunu görüyoruz. Kısmen Fantastik Dörtlü'nün Bay Fantastk'i gibi de denebilir. Çizgiroman çizgiromana benzer. Yakında bu sayfalarda Dokor Savage'ın iki macerasını toplam dokuz sayıda okuyabileceksiniz.

Yorumlar

Popüler Yayınlar