Conan Kara Kıyıların Hayaletleri


Bu sayıyı paylaşırken büyük bir üzüntü içindeyim. Çok geç tanıdığım ama erken kaybettiğim, değerli bir dostun vefatından dolayı büyük bir keder içindeyim. Sevgili Avukat Haluk Ulusoy abimizi kaybettik. Çizgidiyarı forumunun sevgili profesörü artık ebediyete intikal etti, artık yok. Kendisi elektronik çizgiroman okumayı sevmez, mutlaka elinde klasik kağıda basılmış çizgiroman olsun isterdi. Dostları da bazen dijital çizgiromanları o okusun, kütüphanesine koysun diye yazıcılarda bastırır ve ciltleterek ona verirlerdi. Sağ olsaydı belki bir seveni de ona bu sayıyı bastırıp verirdi, kim bilir?

Haluk abiyi kaybedince onun anısına bir şey yapmak istedim. Kendisinin Conan'ı sevdiğini biliyordum. En iyisi şimdiye kadar hiç yapmadığım bir şeyi yapayım, ona layık bir şey hazırlayayım istedim. Türkiye'de hiç yayınlanmamış bir Conan macerasını tam macera olarak paylaşmak onun ardından yapılacak ona layık bir iş gibi geldi bana. Bu çeviri onun anısına bu yüzden yapıldı.

Conan'ın hayatında Bêlit'in apayrı bir yeri vardır. Arkasındaki askerlerden kaçarken limanda ilk bulduğu gemiye atlayan Conan'ın yolu Bêlit ile kesişir. Bu kesiişme Conan The Barbarian serisinin 58. sayısındadır ve yaklaşık 45 sayı kadar Conan ile Bêlit'in maceraları sürer. En sonunda Conan Bêlit'ten tirajik bir şekilde sonsuza dek ayrılana kadar.

Çizgiromancılar eski karakterleri geri döndürmeyi severler. Bir yol bulur onları yeniden çizgiroman karelerine taşırlar. Ama okuyacağınız bu sayı Bêlit'in ana oyunculardan bir olduğu bir macera değil. Yer yer de hikayede boşluklar var. Bir yol hikayesi olan macerada Conan'a saldıranların kim olduğu bir gizem ve hikayenin sonu bu gizeme hiç bir açıklama getirmiyor.

Sevgili Haluk Ulusoy'un anısına bu sayıyı okuyanların inançları ne olursa olsun onun ruhuna, inançları neyi gerektiriyorsa onu yaparak yad etmeleri benim amacıma ulaştığımı gösterir ve bana da teşekkür yerine geçer.  Güle güle iyi insan.
Link
Conan Kara Kıyıların Hayaletleri

Yorumlar

  1. Conan'sa gerisi teferruattır...

    YanıtlaSil
  2. Kıymetli sanatsever dostumuz Haluk Ulusoy'a Allahtan rahmet diliyor ve huzur içinde yatsın diyorum...

    YanıtlaSil
  3. Profesörü kaybettikten sonra onun paylaştığı konulara denk geldikçe şahsen hiç tanışmamış olsam da yazdıklarını okurken boğazım düğümleniyor. Bu kadar yaşam sevinci dolu bir insanı kaybettik, diyar olarak başımız sağolsun.

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler conan paylaşımların ve diğer paylaşımların için var olun sağlıkla kalın

    YanıtlaSil
  5. Nur içinde yatsın. 1 ay kadardır forumda olsam da onu tanıyormuş gibi hissediyorum. bi süre sonra farkettim dünyayı terkettiğini ve öylece ekrana bakıp kaldım. size de çok teşekkür ediyorum. (marcovaldo)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar